Bakslag...
Publicerat den

 
Känner mig nere.
Idag har inte varit en bra dag på den fysiska fronten. Har haft foglossning, ligamenten töjer ut sig, växtvärk och allmänt svag i kroppen. Vid tillfällen har jag inte orkat stå upp längre än en stund. Då har det känts som att magen trycker neråt och höfterna inte orkar bära mig, samtidigt har jag haft växtvärk hela tiden.
Växtvärk känns för mig som mensvärk men mer intensiv och gör mer ont...mest på ett obehagligt sätt. Svårt att förklara...
Har inte känt mig funktionell idag iaf och det gör mig ledsen. Kände mig så pigg och bra fram till igår kväll. Städat hemma, orkat mycker mer, gått bra på jobb och med träning. Vet inte om jag överansträngt mig men tycker ändå inte det...varit inne på massa forum såklart, även googlat värken och låter rätt normalt för många att känna som jag gör. Man får det vid olika tidpunkter i graviditeten bara. Omföderskor känner tydligen av det mesta tidigare...sen är det en intensiv period för bebis mellan v 15 och v20. Mycket som händer och lillen växer mycket snabbt. Så självklart påverkar det.
 
Är nog bara så trött på att inte känna mig bra! Vill orka, vill vara pigg...
 

Läste iförsig en hel del intressanta bloggar om graviditet. Och finns de som har det såå mycket värre, så man ska väl vara tacksam på ett sätt. Läste om prematur födda barn dvs barn födda för tidigt. En som föddes i v 24. Klarade sig, så det var en lycklig historia.
Sen om en tjej som vaknade i v 32 med massa blod i sängen och det fortsatte forsa. Förstå paniken??? Visade sig att bebis mådde bra och att det var något med moderkakan. Ah, man får lite perspektiv på hur man själv har det.
Gör det iförsig inte mycket enklare att bara gilla läget tyvärr, man kan bara känna det man själv känner!
 
Ska iallafall lägga mig tidigt. Ikväll sköter B nattningen och dusch av lilltösen. Jag har ingen ork i kroppen för det.
Kände en period på dagen att jag borde äte något för att det gått ett antal timmar sen senaste måltiden men orkade inte röra på mig för att ta något att äta. Låg i säkert 2 timmar innan B kom hem och lagade middag. Då kände jag hur galet hungrig jag egentligen var, den här obehags känslan och smärtan tog över hungerskänslan helt. Inte undra på att många går ner i vikt under graviditeten.
 
Ska avsluta med att allt detta helt klart är värt det, bara min lilla plutt är frisk. Men kul är det inte!
 
Till nästa gång!
 
 
 
 



Maria Lövkvist

Gumman! Tänker på dig och hoppas du snart mår bättre igen.
Vagnen ser superfin ut! Verkligen inte lätt i den djungeln.
Tog lång tid innan vi var överens med kan jag säga och det är mkt pengar med så man vill att det ska kännas rätt :)

Puss & kram

Svar: Tack fina du!!! Blir nog bra. Bara ta en dag i taget! Ja vagnen är super, kär i den hihi :)
livetsomder.blogg.se



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?