Monday, funday!
Publicerat den

Andra veckans första dag på jobbet sen min sjukskrivning/semester.
Gick och funderade på det idag hur olika det kan vara. Med Tim så var jag väldigt trött (kan dock bero på att jag jobbade nätter i reception på den tiden) men mådde annars ganska bra! Men denna graviditet har varit helt annorlunda. Från v 7 t.om v 12 var jag i stort sett sängliggande med en max två dagar som man kände sig någorlunda OK i jämförelse med de övriga dagarna.
 
Spya#illamående#yrsel#huvudvärk#förstärkt luktsinne så in i helv-te#känslig mot sol och ljus#trött som satan#blödningar#osv
 
Jag kände mig knappt som en människa. Otroligt jobbigt! Men efter v 12 så avtog det ganska snabbt. Nu känner jag mig som en ny människa med mycket energi! Är tacksam att det gått över. Har fått höra om många som haft liknande under halva eller hela graviditeten. Fy säger jag och bra kämpat!!
 
Idag blev det ett träningspass. Axlar och triceps. Körde med lätta vikter och fler repetitioner. Blev ca 15-20 reps i vissa övningar. Kändes hela tiden väldigt bra och kommer att fortsätta så länge det känns bra innan, under och efter träningspasset. Kroppen säger nog till ganska bra om man ska lugna ner sig. Jag vill dock inte att det ska gå så långt att kroppen ska behöva säga till. Så ska tänka väldigt mycket på hur mkt/hur många under passets gång och framförallt känna efter hemma på kvällen hur det känns i lilla magen.
 
Tack vare min kollega N så fick jag mycket god indisk mat från en restaurang i närheten till lunch. Blev en del att göra på jobbet på förmiddagen så jag åt hälften av maten innan gymet och andra hälften direkt efter. Är nog något jag ska göra oftare. Behövde inte träna på energin från frukosten utan fick i mig ny energi som gjorde passet mycket roligare. Hade aptit efter passet också då jag förbrukat energin sen förmiddagen! Funkade alldeles utmärkt!
Till mellanmål --> En apelsin och middag blev lax i citronsås med en riktigt smaskig sallad. Lättlagat och gott.
Jag tycker väldigt mycket om att laga mat, men ibland ska det bara inte ta tid. Snabbt, enkelt och gott! Så ska det vara...till vardags iallafall.
 
 
Blev sugen på något sött, så jag ska ta och värma lite bär med lite grekisk yoghurt. Mums! Sen köpte B hem en massa massa bigaråer. De får jag och Tim trycka i oss med.
 
Måste även skriva om min underbara lilla tjej som sov själv inatt. Hon vaknade till vid 03 ungefär. Var helt säker på att hon skulle komma smygandes till mig. Men icke...hon ropade på mig och bad mig ligga bredvid henne tills hon somna igen. Gullunge! Så självklart låg jag bredvid henne och bara tittade på mitt lilla underverk. Tog 10 minuter sen sov hon sött igen. Så himla duktig! och OJ så stolt hon var när jag kom hem efter jobbet, att hon sovit själv i sitt rum som en stor tjej. (Man vill inte att de ska bli stora, ÄÄÄLSKAR att sova med henne) Men blir lite svårt med en tjej som rör sig, sparkar och vaknar till så fort jag kliver ur sängen. Lilla skrutt!
 
Till nästa gång!
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?