Så kommer våran bejbis att vara
Publicerat den

Tim är ju så himla söt. Så fort hon ser en annan 'bejbis' så säger hon att så kommer kanske våran bejbis att göra.
 - Mamma, jag ska pussa på våran bejbis och jag ska byta blöja. Jag kan göra det på natten när du inte orkar vakna. Då kan jag vakna, jag kommer orka bära bebisen för jag är stark (Så lyfter hon upp sin cykel för att visa hur stark hon är! #såsötsåjagdörensmula
 
Känns underbart att hon längtar så mycket. Hon blir nog en mysig stora syster.
 
Idag kom det igång litegrann på jobbet. Cheferna är tillbaka från semestern och en hel del kollegor med. Ganska skönt att det kommer igång. Dagarna går snabbare och man känner att man gör nytta.
 
Det bästa med denna dag är att det var 14 grader på morgonen när jag åkte hemifrån. ÅH va skönt!! Var så härligt svalt. Kände till och med att jag borde ha haft mer kläder på mig. UNDERBART!!! Om nån vecka eller två börjar nog löven falla och färgerna ändras, kan man ta fram sin snygga höstjacka och nån fin sjal. Sen alla härliga koftor. Det som är mysigast med hösten är att man får ha lager på lager. Blir det 19 grader på dagen så tar man bara av sig koftan, fast morgonen kanske är så kylig  så att man måste ha koftan och jackan haha,...ja ni förstår vad jag menar!! Apropå höstkläder så måste jag shoppa lite nytt. Undrar om man orkar det i helgen. Sagt till lilla Tim att vi ska kika på vagnar, speciellt då Emmaljunga Super Viking i helgen och ev gå på bio eller något skoj. Måtte jag ha energi att orka göra något kul med lillan.
Har funderat på hur jag sak göra med min mammaledighet. Om jag ska gå 2 månader innan eller bara 1 månad innan. Vill gå allra senast i Januari mest för att spendera tid med Timea. Hinna göra lite roliga saker eller bara vara själva på dagarna. Det är trots allt hennes sista period som enda barnet med all uppmärksamhet.
Vill ge henne så mycket av mig jag kan...
Vi får se hur det blir. Kanske jobbar till jul och är då ledig ca 6 veckor innan BF. Men lillen kan ju komma tidigare...och senare! Hmmm....
Får prata med chefen, så får man se hur det ser ut i december. Det löser sig!
Längtar väldigt mycket tills dess. Att veta att man får vara med sin familj i 1 år lite drygt känns ju helt underbart. Självklart är det inte bara mys o gos med 2 barn men att ändå ha möjligheten att få ge all sin tid och få se dom växa och utvecklas är en otrolig lyx. Är tacksam för det svenska systemet när det gäller föräldraledighet.
 
Nu är det dags att göra iordning lilla fröken för sängdags. Borsta tänder, ta på pyjamas och godnatt saga.
Ikväll blir det ingen bok, Tim ska berätta en saga för hennes 'lillasyster' i magen. *MYS*
 
Till nästa gång!
 
 
 
 



B

det har uttrycket: till nasta gang. Har du snott det fran nagon. Kanns bekant



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?