Hösten är ju sååå mysig!!
Publicerat den

Äntligen har den värsta värmen här gått över...enligt väderprognoserna iaf. Det är fortfarande väldigt varmt men blir åtminstone svalt på kvällarna. Jag hade verkligen inte klagat om vi bott i en lägenhet som inte blir så het. Det har känts som att man inte kan andas vart man än är, inne som ute! blir det jobbigt!
Hade en kväll då jag fick en mindre panikattack. Det var precis innan det vände med vädret. Låg naken i sängen men ville typ riva av huden för jag svalkades aldrig ner. Fönstrena öppna och fläkten på men icke...fy!
Jobbig känsla!!
Dagen efter så regnade det och temperaturen gick ner till ca 18 på natten och 23 på dagen. Underbart!
Jag oroar mig inte alls för Thailand gällande värmen även om det kommer vara varmare och fuktigare än här men 1. Vi kommer ha AC på hotellet och i huset. (Måtte allt fungera)
2. Jag kommer att kunna svalka mig mer i pool/hav. Jag har inte kunnat bada så mycket här pga mycket alger i vattnet samt att jag haft lillen så inte blivit så mycket häng på playan.
 
Ja nu är det ju Augusti. Förstår inte riktigt vart tiden har tagit vägen...har haft ett par dagar då jag längtat till Sverige men nu när jag tänker efter så vill jag inte hem riktigt ännu :-( Trivs bra i Polen och den senaste veckan så har Sopot lugnat ner sig så det är som jag minns det och gillar det :-)
Om en vecka flyttar vi förmodligen till Gdynia. Inget är 100% ännu. Vi får veta under veckan! Ska bli skönt för att det är farmors lägenhet och då känns det som att komma hem. Hon åkte till Sicilien igår. Det blir segelbåtshäng för henne i en månad. Saknar faktiskt båten också men får bli nästa år...
 
Har nu bokat in allt som måste göras hemma i sept. Barnmorska, pass, visum, läkarbesök...måste boka in alla vänner också bara. Sen blir det nog träning några dagar i veckan.
Freja ska vi kidnappa hem till mamma. Måste få gosa och mysa med henne också. Långa promenader på Gärdet kommer det bli. Hoppas September blir en fin månad så man kan vara ute mycket.
 
Vet inte varför men det känns som att hösten är i luften...oj får fjärilar i magen när jag tänker på det. Älskar hösten, älskar färgerna, temperaturen är oftast precis lagom. Man kan ha på sig skinnjackan, jeans och ett par nice:a pumps. Sen en härlig sjal på kvällen. Åååhhh älskar älskar älskar hösten!
 
 
 
Sen fyller jag även år i Spetember hehe...så det gör hösten mer speciellt såklart!
Får 3 veckor höst iallafall och dom ska jag njuta av...sen sommar igen :P
 
Nu är min stora bebis (BOSSE) förkyld #betersigsomtypinfluensanochbrutnaarmar,ben,muskelinflammationetc
Så jag ska låta honom sova lite och ta kidsen.
 
Till nästa gång!
 
ps. reseapoteket kommer i nästa inlägg. ds
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?