Arga Saara på krigsstigen...
Publicerat den

Har varit en del lata dagar. Orken har inte riktigt synts till och motivationen till att göra massa turist saker behövde semester haha...
Lilltjejen fick en infektion i fingret som spred sig upp till handen. Vi såg det väldigt tidigt så det blev ett läkarbesok och två salvor till fingret så var det över. Läkarbesöket kostade 90 zl - ca 200kr utan EU kortet för dom som är rädda för dyra läkarkostnader vid 'mindre' ärenden. Vi gick in till en akut klinik som dessutom är dyrare än andra mottagningar.
 Salvorna kostade sammanlagt ca 10-15 zl alltså cirka 30 kr. Detta var för 2 dagar sen och nu är hon lika bra i fingret som innan.
 
Har nu lagt båda barnen då B var iväg och träna. Gick hyfsat smidigt. Tösen ville såklart annat än att sova och lillen övertrött så han låg och skratta sig till sömns. Haha, tänk vad man får vara med om som småbarnsmamma.
Sitter nu med datorn i knät och ett glas vin på bordet. Tryckt i mig en liten skål chips och snodde lite av Tims lördagsgodis :-P Får fylla på imorgon igen! #Blevsåhimlasugen
 

Satt och funderade  på att vår värld är så fuckad! Det finns så mycket vackert men sen så otroligt mycket som är så fel. Allt som händer runtom oss just nu är läskigt  samtidigt som man känner en sån ilska. Jag förstår inte hur vissa människor läs #världsledare kan sova om nätterna. När jag försöker skriva ner mina känslor om de olika incidenter som inträffat de senaste dagarna så tar det bara stopp. Det är för mycket att bearbeta för mig på en gång. Hur beskriver man uppgivenhet, smärta, rädsla, ledsamhet, trötthet, frustration, glädje över att man just nu iallafall är svensk och inte föddes i Israel, Palestina, Nigeria osv? Hur beskriver man den hat man har inombords för alla smutsiga, fega kräk som kallar sig 'utvalda' ledare i dagens demokrati! Vilken jävla demokrati? Ni sätter upp ett skådespel och det är utifrån det skådespelet som 'folket' väljer. En dessvärre STOR del av 'the average Joes' (medel svenssons) hjärna tror att de verkligen röstar demokratiskt och tror att de faktiskt har något att säga till om. Men i verkliga livet så står vi bakom en rökridå...
Jag blir arg när jag börjar skriva om detta. Jag känner mig liten...det gör mig riktigt förbannad! Det jag vill förmedla är iaf att tro för i helvete inte det ni läser i media, bli mer aktiva i att leta information. Bli mer aktiva inom politiken och öppna era sinnen. Våga ta ett steg utanför eran 'comfort zone'. Om inte för er generation så för den kommande generationen...våra barn! Jag har varit för passiv men ska ändra på det...
 
- Become aware as a fool, the fool is the foolers puppet...but without the puppet, the fooler is the fool.
 
Blev lite mer seriöst än jag ville att inlägget skulle bli. Men ibland måste man bara släppa ut en bråkdel av det man har inombords, för allt är inte rosa moln och rosévin.
 
 
 
 

 
 
 
Klart slut för idag.
 
Till nästa gång!
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?