Jag glömde helt bort att vi gick in för att fika...
Publicerat den

 
 
 
Dagarna susar förbi och det känns inte som att jag får så mycket gjort mer. Det blir fler och fler lata dagar har jag märkt så Timea börjar klättra på väggar och även jag snart.
Jag har försökt vara lite ekonomisk eftersom vi har en del utgifter iom Thailand osv så tänkte att det inte gör så mycket att man inte gör en massa saker varenda dag utan också njuter av området.
Det har iförsig visat sig vara en bra idé på ett sätt! Vi har hittat finare och lugnare delar av playan här i Sopot.Gått in i några utav de småbutikerna som finns här. Ser inte alltid mycket ut för ögat utifrån men så kommer man in och då har de massa fina saker på hyllorna.
Gick på en promenad med kidsen och såg ett kafé med en liten uteservering. Klockan var bara 9:30 så det var folktomt. Tänkte att vi kan glida in och ta något att dricka. Väl inne så var det inte bara ett kafé, det var en butik. De hade allt från små porslins änglar till böcker, till importerad té från alla världens hörn. Köpte lite vitt te från Kina att ta med hem och vi tittade länge på alla fina prydnadssaker som fanns, vi tackade för oss och promenerade vidare. Jag glömde helt bort att vi gick in för att fika...
Tänkte att jag ikväll ska sitta och boka lite boende i Leba (Uttalas Weba) så vi kan gå till temaparken som finns där. Sen fyller farfar 60 år så vi ska till Warszawa en sväng...stannar nog 2-3 nätter på hotel där så det ska bokas, sen åker vi nu i helgen till Karwinskie Blota och stannar med farmor en natt på ett pensionat. Ska bli mysigt!
Det är halvpension så vi får middag och frukost. Middagen är hemlagad och typisk polsk husmanskost. Mums!!
Kom på mig själv att vi kanske borde spridit ut allting mer. Kanske åkt iväg i juni när vi var här, men till mitt försvar så var vädret inte lika bra som nu. ..så det här blir bra iallafall!
 
Häromdagen var vi till piren i Gdynia med några vänner. Vi började med en glass på ett glasshus. De gör sin egen glass och det var väl värt ett besök. Piren som ligger i ett område som heter Orlowo ser ut som en miniatyr av Sopot piren. (ca 10-15 min med bil från Gdynias stadskärna) Det var otroligt vackert! Det finns nämligen en pir i varje stad i Trojmiasto (Tre städerna). Nu har jag sett två av dom :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På fredag blir det loppmarknad. Släpar med mig B och har ordnat så farmor är barnvakt. Loppmarknader tycker jag väldigt mycket om, kan kika på saker hela dagar haha...stackars B. Han gör det motvilligt för min skull hehe...hoppas iallafall på att fynda något som jag kan ha hemma som ett kärt minne från denna resa.
Det är bara lite drygt en månad kvar. Samtidigt som man längtar hem till sin lägenhet och att kunna träffa vänner närsom så har det inte alls varit jobbigt att vara borta. För Tim har det gåt upp och ner. Men augusti kommer nog bli enklast för henne eftersom vi får en del besök samt att vi ska hitta på så mycket. Snarare så tror jag att jag skulle behöva vara borta minst 1 år iaf för att det ska kännas jobbigt. Vi har ju en del vänner/bekanta här (vissa som vi ännu inte hunnit besöka), språket är inte ett hinder, inte heller för mig. Jag är rätt duktig på att tala med kroppen om jag inte hittar orden.
Men har lärt mig en del polska och framförallt så förstår jag ganska mycket eftersom jag hört det i så många år. Känns nästan lite trist att veta att vi ska hem eftersom jag gärna hade velat lära mig mer av språket och även få hösten här som är så fin....nåja, nästa äventyr väntar och DET ska bli spännande!
 
Till nästa gång!
 
#Hoppaspåenbättrevärldförsåmångasomfarillajustnu#Gaza#Mosul#fredintekrig#fuckwar
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?