Loppmarknadsfynd och grönsaker!
Publicerat den

Äntligen var vi till loppmarknaden som jag velat se så länge. vet inte varför man inte bara GÖR ibland och skjuter fram saker hela tiden. Slut med det Saara! Får se och uppleva så mycket mer om jag är mer impulsiv och verkligen skriver en lista och GÖR allt!!
Iallafall...loppmarknaden var ungefär som jag föreställt mig. Kändes lite som att kliva in i en saluhall då det var under tak. Det fanns det mesta...kläder, smycken, porslin som privatpersoner samt mindre företag sålde.

 
Sedan fanns det även köttdiskar, färsk fisk, grönsaker, blommor och frukt. Väldigt mycket ekologiskt och mycket närodlat. Var inte alls mycket folk så vi kunde strosa omkring i lugn och ro och kika på allt. Lilleman låg och sov i vagnen och Tim fick vara med farmor. De var och bada i pool. Finns en restaurang/kafé/bar vid stranden som har pool för barn. Kostar 5 zl för 30 min. Så ca 12-13kr för en halvtimme. Det räckte gott och väl för Timea.
 
 
 
 
Jag hittade dom!!! Hoppet var ute ett tag och vi bestämde oss för att köpa frukt och grönt samt lite kött till middag. Men sen märkte vi att det fanns några fler små bord bakom själva 'hallen'. Som tur var gick vi dit och där stod dom...uppradade, dessa skönheter! Fick dom för 15zl styck som kanske är en ripoff (här i Polen) men ville ha dom och orkade inte tjafsa i värmen haha...sen var hon så snäll och söt den gamla tanten som sålde dom. Fick en sån moment där jag 'tror mig veta en annans historia' och hennes kändes sorglig. Hon stod där med sitt lilla bord och behövde tjäna in lite pengar till mat. :-P haha...Var väl värt de ca 80kronorna jag betalade med en sån historia ;-) Nu saknas vita ljus sen så!!
 
Jag kommer se riktigt cool ut med ett par slitna jeans, pumps, ett vitt linne och den här ringen! hehe...
 
Fyndade även dessa skönheter. Har en grej för ugglor nu, vet inte varför men kanske alla jävla ugglor som finns överalt i all inredning. Så blicken fastnade på detta bord och några minuter samt 20 zl senare så var ringen och örhängena mina. Där blev jag nog inte blåst eftersom hon redan lagt upp prislappar och lyckades ändå pruta på det !
 
Bilen är ur funktion just nu så vi får se hur det blir med utflykten imorgon :( vill verkligen åka! Uppdatering om detta när vi vet felet. Den är hos mekaniker nu. Vi ha inte tur med såna här saker, först vagn och nu bil. Suck!!!
 
Till nästa gång!
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?