Godis, Denguefeber, Malaria och medicin till mitt reseapotek!
Publicerat den

 
 
 
 
 
När man inte äter socker (i form av godis, bakelser, glass och onyttigheter) på vardagarna och endast har ätardag en dag i veckan så fyller vi kylskåpet med annan form av godis. Sånt här gör längtan efter snusket mer hanterbar. Vi är båda två riktiga godisgrisar, choklad är nog favoriten hos båda. Men alla typer av bakelser, grädde, glass mm slinker ner och i stora lass om vi inte kontrollerar oss hehe...därav detta sockerförbud. Det handlar framförallt om att förebygga sjukdomar och att ha en ren/sund kropp. Mer ork och bättre prestation i träningen.

Mitt mellanmål
 
 
 
En del av B's kosttillskott
 
 
Tims frukost (samma för mig men utan sylten som endast innehåller kokta körsbär utan tillsatser och endast lite gelatin.)
 
Gelatin är ett geleringsmedel som utvinns ur kollagen vilket är det huvudsakliga proteinet hos däggdjur. Kemiskt består gelatin typiskt av 90 % protein och cirka 10 % vatten och endast spår av salter. Gelatin har tillsatsbeteckning E441.
 
 
Plutten
 
Sitter och googlar ganska mycket på info om Thailand. Denguefeber, Malaria, bett från djur osv. Har nog aldrig varit såhär påläst om ett resmål hehe...men vill ha så mycket info som jag kan även om en del är rätt skrämmande. Jag tror att vi kommer agera annorlunda vid akuta och även mindre akuta situationer om vi kan identifiera orsaken och ju mer vi kan desto större chans är det att vi lyckas med det. Känns även tryggt när ens närmaste vänner är läkare och mamma sjuksköterska. Kan man allid ringa och mms:a bilder :P Har "utnyttjat" den tjänsten tidigare ;-) Love you guys!!
Annat jag googlar på är tips på läkemedel som jag kan ha i mitt reseapotek. Så om ni har några förslag så är jag tacksam för dom.
 
Är lite blandat just nu, fokuserar på barnen. Kommer lägga upp listan när den är klar. Försöker få till det nästa vecka.
Kan köpa mycket här i Polen och blir då i snitt 60% billigare än hemma.
Nedan länk kan ni som är intresserade av en lista kika på....
 
http://www.resamedbarn.eu/reseapotek-barn/
 
 
 
Nu är det bara helgen kvar i lägenheten här i Gdynia. Känns lite trist trots att en ny fin ( läs finare) lägenhet väntar i Sopot. Är nog för att man bott in sig lite...men men vi får njuta av de sista dagarna i området.
 
Till nästa gång!
 
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?