Lång härlig dusch, huvudvärk och egentid!
Publicerat den

Dagen har präglats av shopping...
Blev en mysig lunch med Ania på Klif.
 
 
Hittade kläder till kidsen och till mig sjäv. Blev några timmar utan barnen idag och det kändes ovant men skönt att få vuxentid.
 
Fyndade två par jeans, en stickad tröja, en virkad strandklänning, lite underkläder och en jätte fin strandfilt! Det sistnämnda blev jag glad över. Brukar ha med underlakan eller en stor sjal till playan. Handdukar går fet bort!! Blir på tok för mycket sand i dom och de suger verkligen åt sig vattnet och känns bara dyngsura efter ett dopp. Sen väger dom bly när man ska släpa hem allt efter dagen!
När man har typ tusen sandleksaker, parasoll eller tält, 2-3 handdukar, blöjor, vatten, kanske nån matlåda med frukt eller liknande så känns den extra vikten verkligen.
 
 
 
Shopping är såklart kul, men för att verkligen njuta av det så ska man ha tid. En dag räcker inte, min ork tar slut efter ett par timmar. . .känner mig riktigt sliten nu! Huvudvärk och trötta fötter...huvudvärken kan iförsig bero på att min älskade son lärt sig att skrika :-O
 
Småknoddarna har somnat och jag kunde ta en lååång härlig dusch. Det är lyx för en småbarnsmamma!
Satt och tänkte på hur lätt allting var innan man fick barn...menar det vardagliga. Som att bara gå ut på en promenad! Då behövde jag bara ta på mig jacka o skor och kila iväg. Nu ska man klä på båda barnen så det inte är för varmt eller kallt. Ha med sig nån extra tröja/jacka eller likn. Skötväskan såklart ifall lillen behöver bytas på...måste alltså kontrollera att det finns blöjor och tvättservetter i den samt rent ombyte, för olyckor via blöjor är super vanligt! Sen ska man även klä på sig själv och kanske lyckas borsta håret som förr var en vana på morgonen men numera är ett nödvändigt ont för att man har massa andra morgonrutiner haha....låter galet men är helt sant! Att vara småbarnsmamma = barnen först! ALLTID.
 
Imorgon får vi besök av 'farfar' som kommer upp från Warszawa. Måste iväg på morgonen för glömde självklart att köpa något till honom. Ska även försöka hitta något till B's farmor dvs barnens gammelfarmor. Alltid kul att ge bort små gåvor...
 
Suttit och googlat igen. Visum till Thailand kommer ta ett par dagar att få efter att man sökt det på Thailändska ambassaden i Stockholm, så det hinner vi med när vi mellanlandar hemma några veckor i höst.
Priset verkar ligga på dryga 200 lappen per visum.
 
På tisdag ska jag på loppmarknad i Sopot. De har loppisen varje fredag och tisdag. Ska bli jätte kul att gå och kika. Kanske man fyndar något skoj! Älskar loppmarknader!! Mer om det och bilder kommer såklart då! Hört att priserna nästan är för låga!! ;-)
Vill så gärna hitta putsade gamla mässingljusstakar. Kommer passa in i det jag har planerat för lägenheten hemma.
 
Dags att knyta sig, mycket trött efter denna dag!
 
Till nästa gång!
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?