Nostalgi får jag av badrum med fönster...
Publicerat den

En stressig förmiddag med ärenden till ett antal olika ställen. Först till Riviera för att inhandla en bikinitop till världens gulligaste tjej som verkligen ville ha den. Slutsåld i alla OYSHO butiker, förutom där!
 
 
 
Sen till konditoriet för att köpa fin fika till farfar och hans flickvän som varit på besök idag. Till whiskeybutiken för en flaska whiskey och sen till Alma för att handla mat till helgen.
Sen har jag lagat mat, underhållt lilleman som varit på ett kinkigt humör, försökt tvätta så mycket som möjligt så vi packar rena kläder inför flytten...SHIT :-( Vi flyttar från lägenheten på måndag! Känner mig helt plötsligt stressad. Jag som skulle varva ner efter dagen med min cider...
 
Det enda som är negativt med lägenheten i Sopot är att det inte finns balkong. Ligger högst upp i huset med fönster i alla rum. Mycket ljus kommer in och fin utsikt över takåsarna.Finns till och med fönster i badrummet. Av någon konstig anledning så älskar jag fönster i badrum, såna man kan öppna. Har nog med att det blir en sån naturlig doft och känns fräscht även i badrummet. Hmmm det lät skumt! Men när vi växte upp så hade vi fönster i badrummet. Och speciellt på somrarna var det så skönt när det stod öppet (ingen insyn såklart) och man kom in i badrummet och det doftade sommar. Aja...lägger ner toa snacket hehe...nostalgi beror det på nu när jag tänker efter...det tar mig tillbaka till barndomen...
 
Fick dock lite roliga nyheter från Farfars flickvän. Hennes väninna kommer från Stockholm med sitt barnbarn. De ska stanna i 3 veckor. Hon är visserligen 10 år MEN det är ett barn och hon kan svenska!!! Förhoppningsvis så tycker hon om att bada och leka med barbie och vips så har Tim en kompis i 3 veckor iaf :-D Hon känner nämligen inte någon här i Polen (Förutom hennes mormors väninna då) så hon blir säkert glad över att få hänga med oss, hoppas jag!
 
 
 
 
Här är en bild på vår spartanska balkong i Gdynia :-) Det har såpbubblats, picknickats och bara suttit och pratats på den...kommer sakna <3
 
Imorgon får jag och B lite egentid då farmor och farmors syster ska och prompt insisterar på att barnvakta barnen. Så vi ska ut och äta gott, kanske ta en sväng ner till Hamnen och trycka i oss en våffla med massa grädde och snusk haha...är det ätardag så är det!
 
Till nästa gång!
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?