Jag är en lat jävel...
Publicerat den

Ovan: Förberedelserna i Torsdags inför helgens seglarmässa/seglingsmässa. Var med Ania ner till Minga, en restaurang/bar vid stranden som jag nog nämnt förut. Vi satt och prata och tog ett glas vin. Hade varit helt perfekt om det inte vore för myggen som hittat hit.
 
 
Parad som de olika länderna som medverkade i mässan gick. Svenska flaggan gul o blå som ni ser :-)
 
 
Svenska båten som åkte hem idag på kvällen. Hon kom in i fredags och har varit en utav de mer populära båtarna som folk kikat på. Fast hon var en av de mindre i hamnen.
 
 
 
 
Alla 'events' slutar med fyrverkerier här i Gdynia iallafall. Och kvällens var helt fantastisk. Har nog fått vara med om ca 3-4 fyrverkerier sen vi kom i Maj och den här var speciell. Kanske för att vi denna gång hade första parkett från balkongen. Underbar känsla!
 
Om ganska exakt en vecka så kommer syrran och N på besök igen. Vi åker hem till Sweden med dom. Boendet i Thailand för november månad är nu ordnat också. Känns super! nu ska jag bara boka hotel för de två veckorna vi är där i december. Wohooo!! Ska bli sjukt kul!
Suttit som en tok och letat hotel och hus/lägenhet osv. Kände helt plötsligt att SHIT!! vi åker till Thailand om 1 månad och vi har bara boende i 7 veckor. Aaaahhhh måste fixa resten. kan säga att jag INTE känt så tidigare utan tänkte lite manana, manana. Men nu när Polen tiden lider mot sitt slut så får jag lite panik. för DETTA gick ju jätte fort :-( .
 
Har de senaste dagarna haft tusen saker att göra....men...inte gjort ett piss. eller ah litegrann kanske av alla TUSEN miljoner saker. Måste ta tag i mig själv och sluta vara lata jävla Saara. Kommer nog sluta med att jag sista natten sitter uppe och stressar ihjäl mig med packning, sortera kläder som ska med till thailand o sånt som inte ska med. Skriva lista på det vi måste köpa här, gå och KÖÖÖPPPAAA det vi måste köpa här osv osv.Sen ska man hinna njuta av de sista dagarna....*blir nog en lat dag imorgon med...pallar inte!
 
Båda kidsen sover nu. Lillen har börjat få en redig rutin. Han somnar vid 20-21 och vaknar 1-2 gånger (max 2 ggr) på natten och vill amma. Sen vaknar han ca 06.30, iallafall de senaste dagarna. Innan det var det ca 09.00. Sen sover han visserligen mer på dagarna nu. En gång på förmiddagen ca 1-1,5 timme och lika länge en gång på eftermiddagen. Får se hur länge detta håller i sig, min lilla sötnöt.
Tim vaknar ganska tidigt hon med. Men jag tror att det beror på ljuset i lägenheten. Farmor har inga gardiner eller persienner och ganska stora fönster. Så vare sig du vill vakna eller ej sååå....om du inte har kudden över ansiktet eller såna härliga skydd över ögonen så är du körd.
 
Ser nu att klockan är efter 23:00 och i beaktande av det jag skrev så är det bäst att jag rundar av min kväll och knyter mig.
 
 
Till nästa gång!
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?