Första Advent
Publicerat den

Åh så mysigt!
Nu börjar allt julmys. Vaknade imorse och kände hur jag fylldes av en massa jultänk.
Åkte iväg till Ikea med syrran och Niklas igår kväll, strax innan stängning var vi där. Så vi slapp rusningen på en lönelördag.
Blev lite ljus, kuddffodral (röda, sammet såklart) lite ljusstakar och annat smått o gott.
Började pynta hemma litegrann, men eftersom Tim sovit hos farmor så får jag hålla mig med resten tills hon är hemma, hon ville så gärna också få pynta med mig.
Sen blir det advents bak. Vi ska baka lussebullar och en saffrans tosca. Mmmm det ska bli gott att mumsa på ikväll till en film.
Ska strax iväg till affären och handla alla ingredienser. Igår blev det mest städ, städ, städ...så nu är det fint och rent hemma. Jag skulle ha tvättat men orken räckte inte till. Så blir nog imorgon förmiddag istället.
 
Tim var med både farmor och mormor igår, dom var på barnteater på Berwaldhallen inne i stan. De verkar ha haft himla roligt! Är så glad att hon har så bra kontakt med dom. Känns tryggt!
 
Jag börjar landa i att jag ska vara hemma nu. I fredags hade jag en tom känsla i kroppen efter att jag kom hem från jobbet. Gick ju ganska snabbt över om man säger så hehe....vaknade på lördag och satte igång med alla hemmabestyr så försvann den tomma känslan illa kvickt.
 
Nästa söndag är det loppis. Fasiken vad kul det ska bli! Hela denna vecka ska jag i lugn takt rensa och sortera sånt som ska säljas. Håll tummarna att jag blir rik nu ;-)
 
Kör omkring med nya bilen nu också. Den känns ganska liten såklart om man jämför med Tiguanen. Men känns ändå jätte bra att ha den. Diesel, så den drar knappt något. Lagom med utrymme och smidig. Kan parkera i stort sett överallt med den :) (Inte bilen på bilden, men en exakt likadan).
 
 
 
En kopp kaffe till, sen ger jag mig av!
 
Till nästa gång!
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?