Minnen från en svunnen tid @ Gdynia....ORP Blyskawica.
Publicerat den

Blev ett besök till Jagaren ORP Blyskawica ett museifartyg, 2:a världskrigets veteran och världens äldsta bevarade jagare. Fartyget togs i drift 1937 Dessvärre så borde jag ha läst på lite mer om fartyget innan besöket för att verkligen uppskatta det. Det mesta stod nämligen på Polska tyvärr! Målgruppen är  uppenbarligen polska turister...de har tydligen börjat översätta en del men det mesta förstod man inte.
 
I will not shed a tear ;-)
 
Var ett trevligt besök trots det och kan rekommendera även detta museum som en sevärdhet i Gdynia. Känner mig lite som en resereporter ibland haha...men hoppas att fler får upp ögonen för Gdynia eller Troj Miasto ( Tre Städerna) och turistar hitåt nångång.
 
#nofilterpics
 
 
Fartyget från utsidan
 
I Bakgrunden ser man DAR POMORZA även det ett Museifartyg. Blir nog ett besök på den till helgen.
 
 
 
Peace!
 
Dagens outfit...business casual hehe...
(Ingen aning varför jag har handen så...)
 
Imorgon ska jag träffa Ania som är B's kusin. Vi ska kika lite på rean. Börjar med att besöka Klif (Galleria mellan Gdynia och Sopot) sen åker vi till Riviera (Galleria i Gdynia öppnades i slutet på 2013)
Måste inhandla lite småsaker och ska försöka hitta lite kläder till lillen och skor till Tim. Känns sjukt svårt att handla nu av någon anledning. Vill inte köpa onödiga saker och är så van vid det svenska klimatet. Nu när vi ska ha sommar resten av året så blir det annorlunda. Låter lätt kanske att det bara är sommarkläder och jo till mig själv och Tim är det ganska enkelt. Men lillen som inte får vara i sol utan kläder som skydd, och som dessutom ändå inte ska bli för varmt :-/ . 
Kanske handlar i Thailand istället...där om nånstans borde de ha väderanpassade kläder...
Eller så tänker jag för mycket...och tar det som det kommer...
 
Till nästa gång!
 
 
 
 
 
 
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?